måndag 19 februari 2018

Bessemerloppet 2018 och försvunna skidor

Jag hade en tung dag igår. Kom väl iväg fint i starten men tappade lite på tätklungan efter 5 kilometer. Jagade ikapp och fick några med mig. Sen gick det rätt sakta en stund innan dom fyra första ryckte ifrån med ungefär 1 mil kvar av första varvet. Hamnade lite bakom andraklungan då närjag inte riktigt orkade den höga farten. Kämpade så in och genom varvningen och var ganska sliten och tom ut på sista rundan.

Försökte dricka extra och hålla farten i den platta stakning som är. Det gick väl okej men ensam tappar man ändå, speciellt som jag inte var så pigg i kroppen. Sista milen med lite mera backar försvann det väl nån extra minut också. Så bra träning men dålig prestation igen.

För modligen är jag lite för sliten efter Engelbrektsloppet samt träningen veckan efter och inför Bessemerloppet. Så är det ibland och nu är det bara att träna kortare pass och ladda för Vasaloppet.

Som om det inte var nog med en trött kropp så var mitt andra tävlingspar skidor borta när jag kom i mål! La dom efter spåret när man kommer in till stadion med ryggsäck och stavar men skidorna var borta när jag kom tillbaka. Så om någon ser ett par Fischer Speedmax Skate 186cm, förra årets design märkta 891 Stefan E så får ni gärna höra av er till 070-6028364

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar