torsdag 31 augusti 2017

Bra men sega skateintervaller.

Ronny var med fin form från Alliansloppet klart starkast ikväll men jag tyckte jag hängde med bra ändå. Vi började med 3x5 min i backen som startar inne i Ängelsberg. Ganska grov asfalt nu tyvärr men nersliten så det ändå funkar att skata, Marwe 6:or räckte således gott som motstånd. Första 2 var jag bara 10-15 sekunder efter Ronny och sista hängde jag med bra drygt halva innan benen blev stumma. Gott så, det var verkligen inte bästa dagen för mina ben.

Efter detta blev det 2 småkuperade 5-minutare, hängde med riktigt bra trots en väldigt mjölksyraaktig stumhet i benen! Sista intervallen var mest uppför och gav högst puls för kvällen trots en kvickt bortflyende Ronny. Som vanligt var vi båda väldigt nöjda med vad som är Västmanlands finaste rullskidväg.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar