måndag 1 maj 2017

Vår...

...Till slut nu tror jag. Lämpligt nog har jag fått ont i halsen så det nya träningsåret inleds med vila, känns bra. I april hann jag annars med massor av skidåkning i Grönklitt.

Lång vinter i Grönklitt och det lär vara åkbart än.

Märkligt nog så var det blött och segt före nästan varje pass, ibland i form av nysnö till och med. Kanske inte det roligaste men om jag ska hålla på med skidåkning så vill jag åka skidor en bra bit av året! Senaste turerna för en dryg vecka sedan slutade med nackspärr och en väldigt sliten överkropp (eller alltså, jag tränade ju ändå, bara att dag två av tre bestod av lite lugnare åkning).

Min överkropp, främst armar, är något som satt käppar i dom så kallade hjulen delar av vintern, vet inte riktigt orsaken men en del av lösningen är att låta rullskidorna vara en stund i vår. Det var väl också orsaken att jag inte gav mig på Nordenskijöldsloppet i år, det samt en ändrad begränsning av stavlängden efter att jag jag tränat in mig på 160cm långa Kraftsstavar. Kanske blir det nästa år, efter goda förberedelser i så fall.

April avslutade jag som vanligt med att ta ett långt löppass i den kuperade terrängen i Klackberg, som vanligt kul att springa där. 3.30h och 1300 höjdmeter blev det, la väl in några hårda drag uppför och släppte på lite utför. kampen för att bli bergsget har börjat!

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar