torsdag 11 maj 2017

Sundsvall Trail

Den fjärde juni löper jag Sundsvall Trail, 49 kilometer terräng. Tanken är att ta det som träning inför AXA och att få lite mer rutin på långa terränglopp. Sen vill jag ju löpa fler ultralopp men det är inte helt lätt att få in det i planeringen.

Det här loppet blir nog extra kul eftersom det är mina gamla träningsmarker. Nere kring Nolbykullen där start och mål är beläget tränade jag aldrig men resten av banan upp mot Södra Berget är jag väl bekant med. Det blir ju inte stigningar som i fjällen men nog är det storkuperad terräng ändå. Det samt att det tydligen ska vara mest stig och obanat lär ge både bra träning och skonsam löpning. Planen är att inte springa slut på sig under loppet, återstår att se hur det går.

Eftersom tävlingen är redan den fjärde juni så blir det lite extra löpning (av alla dess sorter) nu under två veckor så jag får vila upp mig lite inför racet.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar