tisdag 11 oktober 2016

Träningsläger Lofsdalen

Hej på er!

Som avbrott i kampen mot patriarkatet är jag i Lofsdalen med Ronny nu. Träningsläger brukar man kalla det, vissa åker Mallis, vi andra får träna på riktigt. Vi åkte upp i söndags och började med att hälsa på Maria i Grönkltillittsbacken för stakning. Det gick sådär för mig, Ronny lurade med mig i ett tempo som gav min förkylningströtta kropp en riktig syrachock. Det blev väl ett okej pass ändå och nyttigt att komma igång. Väl här uppe sprang vi, pga mörker, ett kort löppass på mest asfalt.

Igår var jag piggare när vi provade skidgång här. Första draget från botten till toppen gav oss 500 höjdmeter! Det var oväntat. Det var också vinter och blåsigt på toppen så vi fick verkligen jobba för att komma upp. Sen väntade 24 minuter 70/20 hufs plus 10 minuter i nedre delen av backen innan vi hade fått ihop 1 timme A3. Kände mig stark och vi pressade bra. Ronny fick dock ont i ett ben, mina pass sliter...

Vi avslutade dagen med lugn klassisk åkning.

Idag hade vi långpass stakning. Startade här i Lofsdalen och åkte mot Idre och svängde norr ut i korsningen vid Sörvattnet för att vända där starten på Pilgrimsloppet är. Blev en del tuff stakning och idag var 3:or inte som 3:or, kallt och grov asfalt men lagom motstånd. 4.30h var vi ute och ganska trötta efteråt.

Nu väntar något slags långt löppass för mig i morgon innan det blir intervaller på torsdag igen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar