tisdag 27 september 2016

Ett, två, tre och fyra...

Mina rullskidlopp går inte så bra nu för tiden, typ dom senaste två säsongerna. Visst, ibland är man trött och seg, så är det att tävla men nu är det fram för allt mina stavar som inte gillar mig.

På Näsrullen i somras var det en stav som blev avkörd av åkaren bakom mig direkt i starten. Fick en ny efter några kilometer och sen fick jag jaga resten av loppet. Lagom kul om än bra träning.

På UVK-rullen för några veckor sedan så knäcktes ena staven efter drygt fem kilometer på första varvet, så var den tävlingen förstörd. Åkte till målet och tog nya stavar, vände tillbaka och åkte ett drygt varv efter ettan och tvåan i tävlingen som träning. Lagom kul.

Så nu senast. Bessemerrullen. Stor klunga i början och efter 15 kilometer när vi var kanske 17 kvar så går min helt nya högra stav rakt av mitt på. Så var det loppet förstört. Fick en av Jimmies stavar och kunde fortsätta men man kör ju inte ifatt en klunga som fått en minut. Åkte väl igenom med en saktare grupp ändå och vi var tre in mot målet när en klant bakifrån kör på och av Jimmies nya fina stav för mig! Kändes ju lite onödigt, och lagom kul.

Så nu blir det inte några mer rullskidlopp på ett tag. Har istället varit en vända till Torsby för skidåkning och håller nu på att ta mig ut en förkylning. Ser fram mot att träna igen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar